10 تا از برترین جاذبه‌های آنتایا

آنتالیا متافلای 13 آذر ، 1402 زمان تقریبی مطالعه: 20 دقیقه

10 تا از برترین جاذبه‌های آنتایا

اگر برای تعطیلات در منطقه آنتالیا برنامه‌ریزی می کنید، فکر نکنید که تنها کاری که می توانید در آنجا انجام دهید، دراز کشیدن در ساحل است.

آنتالیا مکانی بسیار متنوع با صدها کار برای انجام، کاوش و لذت بردن است.

این لیست زیر حاوی هر چیزی است که باید در مورد بهترین و سرگرم کننده ترین جاذبه های آنتالیا بدانید.

در مورد محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی، تجربیاتی که نباید از دست بدهید، گشت‌وگذارهای بی‌نظیر، پارک‌های ماجراجویی، و مکان‌های خارج از مسیری که قابل ذکر هستند، بخوانید.

بیایید ماجراجویی را شروع کنیم ...

1- پارک موضوعی سرزمین افسانه‌ها

در نزدیکی بلک، کمی دورتر از ساحل، یک مرکز سرگرمی بزرگ به نام سرزمین افسانه ها وجود دارد.

با ورود به استراحتگاه، وارد دنیای افسانه ها می شوید و این مفهوم در کل مرکز ادامه دارد. بی جهت نیست که این اقامتگاه را دیزنی لند آنتالیا می نامند.

این پارک آبی بزرگ در مجموع 55 سرسره آبی و یک جاذبه پارک ماجراجویی با تمام سواری‌های قابل تصور، از جمله گوندولا سواری در کانال، پاپ کورن، پایه‌های دونات و شخصیت‌های افسانه‌ای به هر کجا که نگاه کنید، ارائه می‌کند.

بهشت واقعی برای کودکان به خصوص قابل ذکر است نمایش های هر شب با چراغ و لیزر و مرکز خرید شگفت انگیز با بیش از 100 مغازه.

این فعالیت‌ها سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کنند و از زمان افتتاح، فعالیت شماره 1 گردشگران بوده است.

بلیط خود را به پارک موضوعی Lands of Legends در آنتالیا رزرو کنید و از یک روز مفرح برای کل خانواده لذت ببرید!

بیشتر بخوانید و اقامت خود را در پارک موضوعی Land of Legends در آنتالیا در این صفحه اختصاصی با تخفیف های ویژه رزرو کنید.

پارک موضوعی سرزمین افسانه‌ها

2- تله کابین المپوس

هر 10 دقیقه کابین قرمز تله کابین از ساحل کمر به کوه تاهتالی که بیشتر به المپوس معروف است می رود.

تله کابین Olympos Teleferik با طول 4350 متر یکی از طولانی ترین تله کابین های جهان است. سواری به کوه 2365 متری حدود 10 دقیقه طول می کشد، چشم انداز خیره کننده است، حتی بقایای باستانی Phaselis را می توان دید.

از بالای کوه، در هوای خوب، حتی می توانید آلانیا را ببینید. علاوه بر منظره فوق العاده، فعالیت های ورزشی مختلفی از جمله پاراگلایدر در قله ارائه می شود.

تله کابین المپوس

3- رفتینگ در کانیون کوپرولو

بزرگترین مرکز رفتینگ در ترکیه در 90 کیلومتری شمال شرقی آنتالیا در کانیون کوپرولو، 366 کیلومتر مربع دره و پارک ملی واقع شده است.

در اینجا آب وحشی و رپیدها در هر اندازه و درجه سختی پیدا خواهید کرد. قایق سواری بر روی ۱۲ کیلومتر آب چشمه سرد یخی زیر گرمای سوزان خورشید تجربه فوق العاده ای است.

در دره کوپرولو، رفتینگ در تمام طول سال امکان پذیر است. تورهای سازماندهی شده وجود دارد، بیشتر اوقات تجهیزات ارائه می شود.

به هر حال، کوپرولو کانیون به معنای "دره پل" است، بنابراین به پل های سنگی که نام این دره از آنها گرفته شده است توجه کنید.

رفتینگ در کانیون کوپرولو

4- پارک سلفی آنتالیا

پارک سلفی آنتالیا بزرگترین موزه سلفی در اروپا است. بیش از 50 مکان در مساحت 2000 متر مربع برای هجوم بی پایان از احساسات مثبت شما.

اینکه یک میلیونر جسور باشید که پول را دور می اندازد یا خودتان را در سریال بازی تاج و تخت احساس کنید که بر تخت معروف نشسته اید، احساس کنید مانند یک ستاره راک هستید یا در حالی که در یک بالون می مانید در حال و هوای کاپادوکیه فرو رفته اید؟

همه اینها و خیلی چیزهای دیگر را می توانید در مرکز سرگرمی فوق العاده چند وجهی Selfie Park آنتالیا تجربه کنید.

همچنین در قلمرو پارک سلفی، کافه Dospresso Coffee & Donut، معروف در سراسر ترکیه، وجود دارد که در آن می‌توانید خوشمزه‌ترین دونات‌های آنتالیا و نوشیدنی‌های خنک‌کننده رنگارنگ را برای هر سلیقه و رنگی بچشید.

بلیط پارک سلفی آنتالیا را از اینجا تهیه کنید!

آدرس: فنر ماه. 1964 Sok. Akanay Apt, D:No:37/A, 07100 Muratpaşa/Antalya

پارک سلفی آنتالیا

5- جیپ سافاری در کوه های توروس

یک گشت و گذار یک روزه به کوه های توروس یک تغییر خوشایند از تعطیلات ساحلی و حمام آفتاب را ارائه می دهد. در استان آنتالیا، این گشت و گذارها در سراسر منطقه برگزار می شود، هتل شما می تواند به شما کمک کند مطمئناً یکی را پیدا کنید.

با یک گروه کوچک با یک جیپ روباز به سمت کوهستان رانندگی خواهید کرد. وسیله نقلیه به آرامی از میان جاده های باریک و غبارآلود در میان جنگل های کاج حرکت می کند، جایی که برخی از روستاها در رشته کوه پنهان شده اند.

سافاری شما را به ارتفاع 900 متری از سطح دریا می برد. وقتی از بستر رودخانه رد می شوید، بچه ها به خصوص از «جنگ آبی» بین جیپ ها لذت می برند. ناهار در مزرعه ماهی سرو می شود. بسته به تور، استراحت های کوتاهی نیز برای شنا وجود دارد.

جیپ سافاری در کوه های توروس

6- استراحتگاه های ساحلی

ریویرای ترکیه بیش از 630 کیلومتر خط ساحلی دارد. با انتخاب زیاد، اغلب انتخاب ساحل دشوار است.

ساحل کنییالتی با پس‌زمینه‌ای باشکوه از کوه‌های توروس، ساحل مرمرلی، یک ساحل شنی سنگی، درست در کنار بندر واقع شده است و از طریق پله‌های رستوران قابل دسترسی است، در حالی که ساحل مرمره فقط با آسانسور قابل دسترسی است.

خانواده ها ساحل کلئوپاترا در نزدیکی آلانیا را ترجیح می دهند و ساحل 18 کیلومتری پاتارا در نزدیکی Kaş به دلیل شن های سفیدش معروف است. ساحل لارا با نزدیکی خود به آبشارهای دودن که مستقیماً در دریا فرو می‌روند شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، در حالی که ساحل Olympos به دلیل نزدیکی به طبیعت و حیات وحش متمایز است.

در اینجا می توانید شب را در یک خانه درختی بگذرانید و لاک پشت های دریایی را تماشا کنید. کالکان توسط صخره های مرتفع احاطه شده است و استعداد جذاب دهکده ماهیگیری را دارد.

استراحتگاه های ساحلی

7- پاراگلایدر از المپوس تا آلانیا

آیا همیشه آرزو نداشتید که بتوانید پرواز کنید؟ پاراگلایدر این امکان را فراهم می کند.

برای این پروازهای پشت سر هم نیازی به دانش قبلی ندارید، زیرا کل پرواز با یک خلبان پاراگلایدر با تجربه همراه است.

یک جلسه توجیهی 10 دقیقه ای تنها چیزی است که نیاز دارید. سپس، تنها بنشینید و از پانوراما و همچنین هیجان لذت ببرید.

در نزدیکی آلانیا، پروازهای پاراگلایدر توسط اپراتورهای مختلف سازماندهی می شود. پروازهای اینجا معمولاً در ساحل کلئوپاترا به پایان می رسد، از آنجا، شما را به هتل خود برمی گردانند.

در المپوس در نزدیکی کمر، پروازها با چشم انداز چشمگیری از کوه های توروس از کوه المپوس انجام می شود.

پاراگلایدر از المپوس تا آلانیا

8- کروز آبی

سفرهای قایق تقریباً از تمام شهرهای ساحلی در امتداد ریویرای ترکیه ارائه می شود.

اینها عمدتاً مسیرهایی دارند که به اطراف نزدیک می شوند. از Kaş می توانید از شهر باستانی سیمنا که امروزه Kaleköy نامیده می شود دیدن کنید. دسترسی به شهر غرق شده فقط با قایق امکان پذیر است. از کمر سفرهایی به شهر باستانی Phaselis، شهر باستانی Olympos و مراکز غواصی اطراف وجود دارد.

این تورهای قایق تمام روز معمولاً در امتداد ساحل سفر می کنند و مناظر جذاب و اغلب چند یارو پنهان را کاوش می کنند. چندین استراحت برای شنا و غواصی وجود دارد و البته غذا نیز در کشتی ارائه می شود.

بهتر است از هتل خود راهنمایی بخواهید.

کروز آبی

9- آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا دومین آکواریوم بزرگ اروپا و پنجمین آکواریوم بزرگ در جهان است.

در مجموع 64 تانک و 40 آکواریوم موضوعی، می توانید حدود 5000 ماهی و موجود زیر آب را ببینید. به خصوص بزرگ ترین آکواریوم تونلی جهان چشمگیر است.

این یک تونل به طول 131 متر و عرض 3 متر است که از زیر تانک ها می گذرد و احساس می کنید که با کوسه ها شنا می کنید.

دنیای برفی یکپارچه آکواریوم حتی در اواسط تابستان دمای ثابتی معادل ۵- درجه دارد و دارای مجسمه های یخی است.

کسانی که مایلند می توانند با گلوله های برفی بازی کنند. در پارک حیات وحش مجاور، می توانید منتظر حشرات، مارها و خزندگان بزرگ باشید.

آکواریوم آنتالیا

10- آبشار Lower Duden

آبشار Lower Düden منظره ای است که درست در ساحل آنتالیا اتفاق می افتد.

آب رودخانه دودن در فاصله 40 متری از صخره اینجا با غرش فوق العاده ای فرو می رود. نسیم خنک آبهای تندرو را حتی می توان در بالای صخره ها احساس کرد.

این منظره طبیعی خیره کننده را می توان از پارک در سمت بالای صخره ها یا با قایق سواری تماشا کرد.

نباید با آبشار Upper Düden که در یک پارک طبیعی در آنتالیا قرار دارد، اشتباه گرفت.

 آبشار ower Duden

6LdAkvgjAAAAABX9JA_ocNYLWVx43GwcWMlPNX5K